onsdag 27 februari 2013

Kniven: MC1 Minröjaren från Fällkniven

Här om veckan fick jag se att detta monster till kniv hade slutat tillverkas.
Jag vart genast förskräckt, detta är en sån där kniv man bara måste ha, men inte riktigt vet om man behöver.

JAG KÖPTE DEN! ...beställde till och med en med Knivskarp ingraverat.
Jag är otroligt nöjd, jag har besten hemma!

Kommer troligen aldrig att använda den, men jag har den i ett knivstand på skrivbordet bredvid datorn och ler varje gång jag ser den. Värt pengarna!

Alla Fällknivens knivar är bruksknivar. Så vill man använda denna har jag svårt att finna någon uppgift den inte skulle klara. (Används aktivt i militära förband som minröjarkniv)

Laminerat VG10 stål
Ett blad på 240mm ! Slipat på båda sidorna och är 6mm tjockt på mitten.

Du kan minst klyva en lastbil med denna!
Drar du fram denna när du är ute och fiskar eller jagar kan jag GARANTERA att ALLA i sällskapet vill klämma känna och diskutera.


http://www.knivskarp.nu/mine-clearance-p-144.html
Pris: 3200kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar