torsdag 21 februari 2013

Knivtest: Kockkniv från Satake

Det är en Sashimi kniv (filékniv) på 21cm från Satake. Denna kniv finns i deras Houcho serie.

Jag gick lös på 2st lökar... det var allt jag hade som lämpade sig just för tillfället.


Resultatet vart häpnadsväckande. Så vass och så smidig. Men sina 21cm blir det otroligt långa och fina skär. Hade velat ha en lax eller en redig bit kött att testa på men det får bli nästa gång.

Det enda negativa jag skulle kunna tänka mig är att har du en modell större hand och ska hacka grönsaker så kommer du slå i knogarna i bänken utrymmet är väldigt snålt tilltaget.

Men nu är detta en Sashimi kniv och inte en grönsakshackare. För sitt ändå ganska låga pris vart jag ytterst förvånad över hur bra denna kniv presterade! 


Jag måste även tillägga att graveringarna i kniven får den att se ännu coolare ut och svin dyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar